Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Topicstarter

Cydia / Installer

Introductie
Na de introductie van de 2.0 versie van de firmware voor de iPhone en de iPod liet de jailbreak software niet lang op zich wachten.
Na het jailbreaken is het natuurlijk de bedoeling om van de mogelijkheid om extra software te installeren gebruik te maken ;)

Voor de vorige firmware waren er twee mogelijkheden om dit te doen:
• Installer.app, en
• Cydia
Installer.app
Met de jailbreak van 2.0.1 is ook een eerste beta van Installer.app beschikbaar gekomen
Cydia
Afbeeldingslocatie: http://www.appleiphoneapps.com/wp-content/uploads/2008/07/img_0004_2.pngAchtergrond informatie over Cydia
Als je de 2.0 firmware gejailbreakt hebt is de kans groot dat Cydia automatisch geïnstalleerd is, zo niet dan kan je de jailbreak eenvoudigweg nog een keer uitvoeren en Cydia aanvinken

De eerste keer dat Cydia opstart kan het zijn dat er essentiele updates geïnstalleerd moeten worden; het is sterk aan te raden dit doen. Hou er echter rekening mee dat dit enige tijd kan duren
Handige applicaties
Hier volgt een overzicht van de handigste applicaties, beschikbaar in Cydia en (in de toekomst) Installer.app
Installer.app Applicaties
Geen installer.app, dus ook nog geen applicaties
Cydia Applicaties
NaamOpenSSH
SourceTelesphoreo
SectieNetworking
OmschrijvingMaak het mogelijk om via ssh op je iPhone in te loggen
Let op: je iPhone is als je een dataverbinding hebt ook via internet benaderbaar !!!
Pas dus zo snel mogelijk het 'root' en 'mobile' password aan

NaamToggle SSH
SourceBigBoss & Planet-iPhones
SectieUtilities
OmschrijvingMaak het mogelijk om ssh aan en uit te zetten

Afbeeldingslocatie: http://ellkro.jot.com/screenshot.png?revision=1
NaamMobile Terminal
SourceTelesphoreo
SectieTerminal Support
Omschrijvingeen terminal applicatie om rechtstreeks commando's op je iPhone/iPod uit te kunnen voeren

Afbeeldingslocatie: http://www.appleiphoneschool.com/wp-content/uploads/2008/07/customize21cydia-160x240.png
NaamCustomize
SourceSte Packaging
SectieUtilities
Omschrijvingeen applicatie om de look & feel aan te kunnen passen (ook dmv theme's

Heb je ook een leuke/handige app, gebruik dan svp onderstaande code
code:
1
2
3
4
5
6
7
[table]
[tr][td rowspan=5][img=100]screenshot[/][/td][/tr]
[tr][td][b]Naam[/b][/td][td][/td][/tr]
[tr][td][b]Source[/b][/td][td][/td][/tr]
[tr][td][b]Sectie[/b][/td][td][/td][/tr]
[tr][td][b]Omschrijving[/b][/td][td][/td][/tr]
[/table]
Overige iPhone gerelateerde topics
[iPhone 3G] Prijs & Abonnementen - deel 5
[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden?
[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 12
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken
[iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie
[iPhone & iPod touch] Handige websites en web apps
[iPhone & iPod touch] Onmisbare applicaties (na jailbreak) (voor pré 2.0 firmware)

Zodra er een Installer voor v2.0 beschikbaar is zal ik een titelchange aanvragen :P
Versies
* Installer.app is met de jailbreak van 2.0.1 beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Topicstarter
* gereserveerd *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85482

Ik wacht geduldig op de leuke apps die ik op 1.1.4 gebruikte. Zoals de Flickr app.

Cydia's aanbod vind ik nu nog wat magertjes. Ik gebruik het bijna alleen om OpenSSH te installen en meteen weer te uninstallen (programma blijft constant aan als het geinstalleerd is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Topicstarter
Voor het uitzetten van ssh is dus het ToggleSSH package (en BossPrefs, maar die lijkt 't nog niet lekker te doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou Apple iPhone School even na kunnen pluizen voor nog meer (handige) apps voor de 2.0 firmware.

en is het ook niet handig om de iconen van de apps te plaatsen bij de progsels? Dan weet je meteen hoe het programma geopend moet worden (welk icoon je op je springboard moet hebben).

die van Customize wordt dan
Afbeeldingslocatie: http://www.appleiphoneschool.com/icons/customize.png

Even nog een voetnoot bij customize: de servers voor de afbeeldingen zijn nog niet allemaal online dus je kunt het nog niet echt gebruiken. Zelf ben ik meer een fan van Summerboard.

Screenshot
NaamTouchpad Pro
Installeren viaInstaller
Source('s)Community Sources
BigBoss's Apps and Things
Type appTool
OmschrijvingHiermee kan je de muis van je computer besturen en krijgt je desktop een touchpad. De betaalde versie laat ook je scherm zien zodat je niet bij je computer hoeft te zitten om te zien wat je doet. Gaat via Wifi en je moet wel een VNCserver/viewer op je computer installeren

Even de table iets aangepast, aangezien het topic over Cydia én Installer apps gaat, even het kopje Installeren via toegevoegd (width van de tweede kolom op 100 zetten)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Afbeeldingslocatie: http://img.skitch.com/20080731-b15nkn341u6shejbsk9u6kfrft.jpg
NaamBossprefs
SourceStandaard Cydia
SectieUtilities (correct me if I'm wrong)
OmschrijvingIdeaal voor het aan- en uitschakelen van Wifi, edge, SSH, mail, etc. etc. mist alleen nog de gouwe ouwe airplane switch

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

screenshots in 2.0 maak je trouwens met home toets + sleep, even kort nadat je de home knop ingedrukt houdt op de sleep toets drukken, je scherm 'flitst' effe, daarna syncen en je trekt met iPhoto zo de screendump naar je desktop ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Topicstarter
@Wiethoofd: Goed idee v/h icoontje; weet jij toevallig een manier om die te capturen ?
Aangezien er nog geen Installer is voor de 2.0 firmware heeft het (imho) nog geen zin om apps die alleen via Installer te krijgen zijn te posten...

@KeeZ: je screenshot doet 't niet: "This content is no longer available"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Eh... vaagheid, ik zie alles nog gewoon... eens kijken of dat misschien niet public is...

juist... niet public dus ;) Moet nu beschikbaar zijn ! thanks :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheRookie schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 21:32:
@Wiethoofd: Goed idee v/h icoontje; weet jij toevallig een manier om die te capturen ?
Aangezien er nog geen Installer is voor de 2.0 firmware heeft het (imho) nog geen zin om apps die alleen via Installer te krijgen zijn te posten...
Je kan het moeilijk doen:
1. screenshot maken van je springboard en icoontje uitknippen en online zetten.
of makkelijk:
2. aangezien je je ipod met pwnage of winpwn hebt moeten jailbreaken kan je via iPhoneBrowser of WinSCP (respectievelijk via de usbkabel of SSH/Wifi) je Touch/iPhone benaderen en naar de <root> gaan (op je computer zou dit C:/ zijn). Hier heb je de map "Applications". Hierin staan de mappen van de programma's die je geïnstalleerd hebt en er standaard op staan. In de map van het programma (met de naam van het programma) staat het bestand: "icon.png". dit is het bestand wat je op je springboard ziet en dus moet uploaden.

Methode 2 is wel meer tekst, maar is makkelijker te doen aangezien je niet moeilijk hoeft te knippen etc.
bovenstaande informatie dus graag opnemen in de TS ;)

offtopic:
De table moet wel aangepast worden volgens mij, als het als template moet dienen en niet iedereen weet waar elke ubb-code voor staat moet hij iets duidelijker.

Ik wil em wel fixxen, DM me dan even: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Topicstarter
Er is een nieuwe versie van Cydia beschikbaar, deze krijg je automatisch als "Essential Update" aangeboden.
Na de upgrade wordt je gevraagd wat voor soort gebruiker je bentOok is het nu mogelijk zelfsources toe te voegen:
Afbeeldingslocatie: http://got.therookie.nl/ts/scr_Cydia_UserType.pngAfbeeldingslocatie: http://got.therookie.nl/ts/scr_Cydia_Manage.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-05 20:54
Waarom zet iedereen openSSH uit ?
Slaat nergens op, tenzij je het root en mobile user password niet veranderd..
Batterijverbruik zal echt niet hoger zijn, want het openSSH proces begint pas energie te verbruiken wanneer hij wordt aangesproken van een externe computer... Na het sluiten van de connectie vervalt ook het proces weer.

[ Voor 19% gewijzigd door Kaspers op 05-08-2008 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234657

Nou ik heb dus lockdown gedownload en mn sms inbox, safari en mail beveiligd met een wachtwoord. getest en werkt, alleen iets te goed helaas. hij locked nu ook mijn springboard en kan het ip niet achterhalen om die zooi eraf te knikkeren.

Graag verneem ik of het ook anders op te lossen is ZONDER een reflash.
betreft een 1g iphone. 8gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 234657 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:59:
[...] en kan het ip niet achterhalen om die zooi eraf te knikkeren.
Is het niet hetzelfde wachtwoord op je Sprinboard als op je inbox?

En voor IP: heb je niet nog een vorig IP die je weet die je gebruikt hebt om toen je iPhone via SSH te benaderen. Je zou ook je computer aan het draadloze modem kunnen hangen en de uplink er uit halen.
Zorg dan dat je in je modem komt en de range verkleint naar 2 ip's.

Jou computer wordt dan bijvoorbeeld 192.168.1.2 (modem is dan 192.168.1.1) en je iPhone wordt dan zodra hij met het netwerk verbind (moet je er al eerder mee verbonden zijn geweest) de volgende in de rij: 192.168.1.3.

De laatste nummers kunnen iets verschillen als je bijvoorbeeld je modem in moet met 192.168.1.2, dan wordt je computer 192.168.1.3 en je iphone 192.168.2.4

Succes er mee. DM me als je niet genoeg hebt aan bovenstaande uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt voor je antwoord, het ik kan geen wachtwoord invoeren helaas, het scherm blijft hangen op het lock scherm en kan nergens een wachtwoord invoeren helaas. er komt geen toetsenbord naar boven om het springboard te unlocken.

Erg raar, ik zit nu op mn werk dus heb al even naar het ip laten zoeken, maar kunnen het niet vinden.
ook via bospreffs kan ik niks achterhalen omdat ik er niet bijkom helaas.

hoe kan ik de uplink eruit halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon de telefoonlijn of utp-kabel van het modem naar je wireless router er uit halen.

En zorg dat je maar twee apparaten verbind als je SSH wilt gebruiken en je het IP niet weet.
Zorg ook dat je wel je eigen ip weet van je computer (of je moet die tijdelijk even je IP vastzetten op de door jou gekozen waarde binnen de range van twee IP's, je iPhone krijgt dan automatisch de andere toegewezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dank je voor het antwoord, ga het vanaaf eens proberen, ben blij dat ik mn wifi aan had staan in iedergeval.
Vind het jammer dat de app niet goed getest is omdat het opzich goed werkt, komt alleen geen toetsenbord naar boven om je springboard te unlocken helaas. als dat gefixed is is het een mooie app.
Heeft iemand anders hem al wel werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269592

Nu ik mijn iPhone 3G ge-jailbreakt heb vraag ik me af of het niet mogelijk is via SSH om meer sounds op mijn iPhone te kunnen plaatsen en wel om de tekstberichten-sound te veranderen. Ik vind die er nu standaard opstaan te zacht en te lullig om het zomaar te noemen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan iPhoneBrowser 1.6 of 1.7 proberen en dan bij Goto locations naar ringtones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wiethoofd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:07:
[...]

Je kan iPhoneBrowser 1.6 of 1.7 proberen en dan bij Goto locations naar ringtones.
Thx, mooi programmaatje. Ik heb me suf gezocht maar ik kan de locatie niet vinden. Ik heb zo'n beetje elke map afgezocht maar helaas. Tussendoor vraagje, waar gooit iTunes de apps op je iPhone? Welke map zitten die verwerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Laatst online: 22:13

OcGuru

Giulietta Qv

Installer.app
Op dit moment is er nog geen Installer.app beschikbaar voor firmware 2.0
Er is inmiddels wel een installer.app 4 (beta) die goed werkt op FW 2.0/2.01. na het toevoegen van sources zijn er nog redelijk wat programma's. :)

Ik heb trouwens nu openSSH en Toggle SSH (om ssh aan/uit te zetten) Maar hoe kan ik het standaard wachtwoord (alpine) veranderen?

offtopic:
nevermind, heb het al gevonden. passwd via therminal :)

[ Voor 61% gewijzigd door OcGuru op 12-08-2008 19:10 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140651

OcGuru schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:54:
[...]

Er is inmiddels wel een installer.app 4 (beta) die goed werkt op FW 2.0/2.01. na het toevoegen van sources zijn er nog redelijk wat programma's. :)

Ik heb trouwens nu openSSH en Toggle SSH (om ssh aan/uit te zetten) Maar hoe kan ik het standaard wachtwoord (alpine) veranderen?
open de terminal(op je iPhone of via ssh naar je iPhone vanaf je computer), en typ "passwd root" en hierna vraagt hij je nieuwe unix pass. have fun :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 140651 op 12-08-2008 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 269592 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:43:
Thx, mooi programmaatje. Ik heb me suf gezocht maar ik kan de locatie niet vinden. Ik heb zo'n beetje elke map afgezocht maar helaas. Tussendoor vraagje, waar gooit iTunes de apps op je iPhone? Welke map zitten die verwerkt?
<root>/Applications lijkt me

Anoniem: 140651 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:07:
[...]

open de terminal(op je iPhone of via ssh naar je iPhone vanaf je computer), en typ "passwd root" en hierna vraagt hij je nieuwe unix pass. have fun :)
Als ik dit dus via Terminal op mijn iPhone 3G probeer krijg ik eerst de naam van mijn iPhone bvb:
Joop:~mobile$ en als ik daarachter passwd root type dan krijg ik een melding Permission Denied.

Enig idee waarom en wat ik eventueel fout doe?

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Anoniem: 269592 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:27:
[...]

Als ik dit dus via Terminal op mijn iPhone 3G probeer krijg ik eerst de naam van mijn iPhone bvb:
Joop:~mobile$ en als ik daarachter passwd root type dan krijg ik een melding Permission Denied.

Enig idee waarom en wat ik eventueel fout doe?
eerst inloggen als root.
Dus eerst Login, username(root) en wachtwoord ingeven(alpine neem ik aan?) , en daarna passwd en dan kan je de pass veranderen.

Bl44t

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-04 21:24

potatox

unz unz unz

Anoniem: 269592 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:43:
[...]
Tussendoor vraagje, waar gooit iTunes de apps op je iPhone? Welke map zitten die verwerkt?
iTunes gooit de applicaties in /private/var/mobile/. Daaronder staan voor elke programma een mapje met een vage naam (b.v. 387DB931-75CA-4DFB-9CB2-033F7ACF0E8F).
In elk van deze mapjes staat de applicatie zelf (b.v. Shazam.app en de bijbehorende Libraries en Documents (welke bijvoorbeeld save games bevat)).

--

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Topicstarter
Apart.

Als ik m'n Terminal opstart dan zie ik niet [naam phone]:~ mobile$, maar localhost:~ mobile$

OcGuru schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:40:
[...]
eerst inloggen als root.
Dus eerst Login, username(root) en wachtwoord ingeven(alpine neem ik aan?) , en daarna passwd en dan kan je de pass veranderen.
Dank je wel, gelukt. Op de een of andere manier voel je je toch prettiger.....zou het veel uitmaken?

@ Potatox.
Ook hier bedankt. Gevonden. Niet echt duidelijk wat wat is. Hoop zoekwerk als je iets moet vinden.

Edit.
Als ik nou een back-up of iets met iemand wilt delen, is het dan zo dat ik alleen die .app file nodig heb die in zo'n folder zit of moet je ook die tmp, Library en Documents erbij doen? Ik denk het niet maar vraag het toch even.

Edit 2. Pffff....
Ik heb ook WifiToggle geinstaleerd vanuit Cydia en ook BossPrefs. Ik gebruik nu alleen BossPrefs dus is WifiToggle overbodig geworden. Als ik WifiToggle wilt verwijderen gaat dat niet, geen optie(kruisje). Hoe doe je dat als dat al gaat?

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 269592 op 14-08-2008 15:03 ]

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Anoniem: 269592 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:51:
[...]

Dank je wel, gelukt. Op de een of andere manier voel je je toch prettiger.....zou het veel uitmaken?

Edit 2. Pffff....
Ik heb ook WifiToggle geinstaleerd vanuit Cydia en ook BossPrefs. Ik gebruik nu alleen BossPrefs dus is WifiToggle overbodig geworden. Als ik WifiToggle wilt verwijderen gaat dat niet, geen optie(kruisje). Hoe doe je dat als dat al gaat?
Gewoon weer naar cydia gaan en waar de app staat. Daar staat ook ergens rechtbovenin de knop Modify waarmee je hem kan deinstalleren.
Natuurlijk :) Zolang jij gewoon het standaard wachtwoord gebruikt voor SSH kan iedereen jou iphone/ipod benaderen via een draadloos netwerk.

[ Voor 17% gewijzigd door OcGuru op 14-08-2008 15:26 ]

Bl44t

OcGuru schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:22:
Natuurlijk :) Zolang jij gewoon het standaard wachtwoord gebruikt voor SSH kan iedereen jou iphone/ipod benaderen via een draadloos netwerk.
Moet je wel het ip weten, als jij je iphone niet uitgeleend hebt en ze kunnen niet 123 je IP achterhalen is het nutteloos.

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Topicstarter
Niet alleen via een WiFi netwerk, maar ook via het grote boze internet (mits grps/3g aan staat uiteraard)...
Er zullen vast wel scriptkiddies zijn die ip-ranges scannen en met het bekende username/password combo proberen binnen te komen...

OcGuru schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:22:
[...]

Gewoon weer naar cydia gaan en waar de app staat. Daar staat ook ergens rechtbovenin de knop Modify waarmee je hem kan deinstalleren.

[...]

U is geweldig. Thx. _/-\o_ _/-\o_ :)

TheRookie schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:12:
Niet alleen via een WiFi netwerk, maar ook via het grote boze internet (mits grps/3g aan staat uiteraard)...
Er zullen vast wel scriptkiddies zijn die ip-ranges scannen en met het bekende username/password combo proberen binnen te komen...
En 3G/GPRS staat natuurlijk altijd aan. Ik zag pas op FTD dat er iets van software voor scannen of zo werd aangeboden dus de kans is best groot lijkt me met script-kiddies van tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:36
Ik heb mijn iTouch gisreren gejailbreaked, maar ik vraag me af hoe ik nu games kan installeren die ik los via internet heb gedownload (dus met de extensie IPA). Als ik dubbelklik (dan opent itunes ze en gaat installeren op de iTouch), dan krijg ik na de installatie de melding dat het programma niet opent. Wat doe ik fout?

(ik heb al in MobileInstallation zo'n bestand vervangen waardoor het mogelijk zou moeten zijn...of is dat een oude versie nog ofzo?)

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Ja dat is wel de manier..
Ik heb nog wel een tutorial staan op m'n blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
Kaspers schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 11:37:
Ja dat is wel de manier..
Ik heb nog wel een tutorial staan op m'n blog.
Ik had inderdaad hetzelfde bestand er reeds opgezet, maar ik krijg nog steeds de melding dat de programma's/games niet kunnen worden geopend :s

Zou dit kunnen komen door het feit dat het een 2.0.1 itouch is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Met 2.01 kan dat wel, heb hier hetzelfde... Google even wat door, iets met permissies en dergelijke..

Ben blij dat winterboard er is overigens, ondanks dat de functionaliteit nog niet echt spannend is...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robvanpraat schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 03:04:
Ik heb mijn iTouch gisreren gejailbreaked, maar ik vraag me af hoe ik nu games kan installeren die ik los via internet heb gedownload (dus met de extensie IPA). Als ik dubbelklik (dan opent itunes ze en gaat installeren op de iTouch), dan krijg ik na de installatie de melding dat het programma niet opent. Wat doe ik fout?

(ik heb al in MobileInstallation zo'n bestand vervangen waardoor het mogelijk zou moeten zijn...of is dat een oude versie nog ofzo?)

Thanks
Heb je dat MobileInstallation bestand de juiste permissies gegeven? Het zou 775 moeten zijn maar als je zeker wilt zijn zet je hem op 777 (alles aanvinken). Als je SSH't in je iPhone ga je naar dat bestand, rechtermuisknop/info en alles aanvinken of eerst 775 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero Grav
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-02 17:01
Heeft er iemand al succesvol via ssh kunnen inloggen op zijn iPhone via de OpenSSH bétà van installer? Ik geef via Transmit simpelweg mijn ip, root en alpine in maar hij blijft terugsenden dat mijn 'toegang geweigerd' is. Nochtans heb ik hier vroeger nooit problemen mee gehad.
Heb het ook via de terminal geprobeerd (ssh root@ip en sftp root@ip) maar ook die geven fouten terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Topicstarter
Yep.

Heb je je iPhone opnieuw opgestart na het installeren van OpenSSH ? Ik kreeg na installatie een vergelijkbare melding, maar na een reboot werkte 't naar behoren.

Welke fouten geeft ssh root@ip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero Grav
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-02 17:01
Ik heb inmiddels even mijn iPhone opnieuw moeten restoren omdat Installer de helft van de tijd de Apps die hij installeert niet langer kan verwijderen. :s Zelfs voor een bétà zitten er wel erg veel fouten in.

Nu heb ik em even gereboot (zowel na de installatie van bsd als na ssh), maar de fout blijft bestaan.

Justin-Long:~ Fre$ ssh root@192.168.1.103
ssh_exchange_identification: Connection closed by remote host

Edit: Nu doet ie het plots wel, eerst via terminal en nu ook via transmit. Achja, zolang het maar werkt zeker.

[ Voor 38% gewijzigd door Zero Grav op 18-08-2008 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135830

ik heb even een vraag: ik heb aplicaties gedownload van internet. als ik deze vervolgens op m'n ipod zet dmv WinSCP zie ik op m'n ipod het logo staan. als ik hem wil opstarten zie ik alleen heel even het begin scherm en dan gaat hij weer terug naar m'n ipod beginscherm. iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja, je moet de permissions van de mappen nog naar 775 of 777 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Anoniem: 135830 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:50:
ik heb even een vraag: ik heb aplicaties gedownload van internet. als ik deze vervolgens op m'n ipod zet dmv WinSCP zie ik op m'n ipod het logo staan. als ik hem wil opstarten zie ik alleen heel even het begin scherm en dan gaat hij weer terug naar m'n ipod beginscherm. iemand enig idee hoe dit kan?
Er zijn nogal wat instructies te vinden over de installaties, ik vrees alleen dat dit soort apps niet binnen de GoT policies vallen. Doe maar een DM als je er niet uit komt (hint: rechten, 0755)

Enfin... Na de initiële 'gadget' apps ben ik weinig serieus tegengekomen, afgezien van de wordpress+facebook+units app.

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SynergY
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-11-2024

SynergY

<Insert title here>

Is het inmiddels al mogelijk om zoals in firmware 1.x een applicatie zoals Ringtones te gebruiken? Deze applicatie zorgde ervoor dat er op de iPhone ringtones gemaakt konden worden van de nummers in de muziekbibliotheek. Ringtones werkt naar mijn weten niet meer. Is er een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-05 09:17
Ik draai nu firmware 2.02, en wil graag gebruik maken van open SSH. Ik kan echter BSD subsystems nergens vinden. Krijg met de repositories uit het vorige topic : error, bad url te zien.
Heeft iemand of goede repositories, of een linkje naar hoe ik een .tar bestand handmatig kan installeren?

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er staat toch gewoon een SSH client in Cydia? Deze installeren geeft via WinSCP en een wi-fi verbinding toegang tot het filesystem van je iPod/iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Ja, had geopteerd voor installer op aanraden van een vriend. Maar die stamt nog uit het 2g 1.01 tijdperk.
Ben nu bezig met cydia, want ik heb geen geduld O-)

En in het vorige topic wordt aangeraden de bsd als eerste te installeren, geld dat nog steeds?

[ Voor 23% gewijzigd door TafkaP op 22-09-2008 09:28 ]

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TafkaP schreef op maandag 22 september 2008 @ 09:22:
En in het vorige topic wordt aangeraden de bsd als eerste te installeren, geld dat nog steeds?
Op een vers jailbroken 2.0.1 firmware is het genoeg om alleen de SSH client te installeren in Cydia om zo je iPod/iPhone via wifi te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 09:21
BSD link is dood hier :(

• DJF3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-05 17:26
Enig idee wanneer de final release uitkomt van installer 4

• Kaspers
Ik denk dat Installer 4 een grote flop is want niemand gebruikt het, het is rete traag en het zuigt. Ze hadden gewoon de vorige versie van installer gelijk compatible moeten maken toen 2.0 uit kwam en dezelfde formule moeten aanhouden, daar hebben ze blijkbaar nogal in gefaald.

Anoniem: 268173

Als ik naar Installer ga en dan Sources doe ik dit:

Naam: BSD Subsystem
Source: AppTapp Official
Source URL: http://repository.apptapp.com
Beschrijving: "Unix tools for the iPhone". Voor iedereen aanbevolen voor het gebruik van applicaties van derden!

dan ga ik naar Catogories en dan System zoek ik BSD Subsysteem krijg ik URL using bad/illegal format or missing URL als ik er op klik wat doe ik fout?

• TafkaP
Is blijkbaar niet nodig, de jailbreak zet BSD er al op. Anders zou je installer het volgens mij niet eens kunnen doen. Ik heb quickpwn gebruikt.

King of Cod

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-05 15:27
Kaspers schreef op woensdag 24 september 2008 @ 16:53:
Ik denk dat Installer 4 een grote flop is want niemand gebruikt het, het is rete traag en het zuigt. Ze hadden gewoon de vorige versie van installer gelijk compatible moeten maken toen 2.0 uit kwam en dezelfde formule moeten aanhouden, daar hebben ze blijkbaar nogal in gefaald.
Inderdaad, er staan amper apps in, en de echte relevante apps komen in Cydia. Alles wat in Installer te vinden is, staat eigelijk ook allemaal in Cydia. Installer 4 hoeft van mij er dan ook niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-05 15:46
iemand enig idee hoe je Iphysics op je iphone 3g krijgt?
Cydia kan ik hem niet in vinden, en als ik de source add in Installer, krijg ik een decode error.

Na een paar uur internet afstruinen, weet ik het nog steeds niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Ik denk dat iPhysics niet meer beschikbaar is voor >= 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151391

Misschien een stomme vraag hoor maar ik kan niet inloggen via ssh.
Hij neemt geen enkel wachtwoord dat ik gebruik, ook "mobile" niet. Iemand een idee? Ik gebruik cyberduck ftp op een mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GN: root
WW: alpine
Die al geprobeerd? Zorg trouwens dat SSH op je iPod/iPhone geïnstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151391

Wiethoofd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 21:28:
GN: root
WW: alpine
Die al geprobeerd? Zorg trouwens dat SSH op je iPod/iPhone geïnstalleerd is.
Dat werkte idd.

Ik heb mijn iphone alleen weer origineel inmiddels. Ik had een app gedownload via installer. Duw ik op de home knop krijg ik een zwart scherm met de tekst "taal instellen" en daarna dat laad cirkeltje, afgezien van een tril af en toe deed die niks meer ook niet na een reboot, dan zag ik alleen het apple logo met een tril af en toe. DFU mode deed die niet meer, helemaal niks. Uiteindelijk via itunes aan de gang gekregen en de fabrieksinstellingen terug kunnen zetten waarna die mijn sim niet meer kende. Uiteindelijk werkte dat ook weer alles gerestored en nu issie weer origineel...

Kortom, geen jailbreak meer voor mij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Anoniem: 151391 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 00:41:
[...]

Dat werkte idd.

Ik heb mijn iphone alleen weer origineel inmiddels. Ik had een app gedownload via installer. Duw ik op de home knop krijg ik een zwart scherm met de tekst "taal instellen" en daarna dat laad cirkeltje, afgezien van een tril af en toe deed die niks meer ook niet na een reboot, dan zag ik alleen het apple logo met een tril af en toe. DFU mode deed die niet meer, helemaal niks. Uiteindelijk via itunes aan de gang gekregen en de fabrieksinstellingen terug kunnen zetten waarna die mijn sim niet meer kende. Uiteindelijk werkte dat ook weer alles gerestored en nu issie weer origineel...

Kortom, geen jailbreak meer voor mij :p
Je moet je niet zo laten afschrikken door een foutje. Gewoon jailbreaken die hab :P

Zijn er trouwens al veel mensen die PwnPlayer uitgeprobeerd hebben in cydia? Ik heb het gister eens voor de grap geinstalleerd en het ziet er opzich wel goed uit. Ook die zoek functie is wel handig. Der zitten alleen nog een hoop bugs in zoals dat ik soms het volume niet kan aanpassen :/

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heeft iemand hier trouwens iRealSMS? Ik heb hem net geinstalleerd en gekocht, maar al mijn oude smsjes komen hier niet in te staan. dat is wel behoorlijk jammer...Is er een manier om die er in te importeren?
Opgelost, stond niet als default sms app.

Zit nu wel met het volgende:

Als ik vanuit iRealSMS een sms verstuur, komt er in MobileSMS weer een nieuw contact persoon te staan en als ik ontvang komt er ook een apart persoon te staan.

Heb dan dus geen threaded sms meer in MobileSMS maar 2 personen 1 voor ontvangen en 1 voor verstuurde. is dit te voorkomen?

[ Voor 47% gewijzigd door SaURoN op 27-10-2008 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
He,

Ik heb mijn Itouch (1g) gejailbreaked naar versie 2.1. Maar ik heb, helaas, mijn probleem niet weten op te lossen, ondanks dat het slechts een klein probleem is.

Ik heb namelijk een keer een Windows theme geinstalleerd, maar ik kom nu niet van die achtergrond af wanneer hij gelocked is. Zodra hij weer geunlocked is is het windows logo ook gewoon weg.

Mijn voorkeur gaat uit naar het originele theme, maar ik heb geen idee hoe ik dit terug kan halen? Is er een manier dat je iPod helemaal terug naar z'n originele staat gaat?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robvanpraat schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:10:
Mijn voorkeur gaat uit naar het originele theme, maar ik heb geen idee hoe ik dit terug kan halen? Is er een manier dat je iPod helemaal terug naar z'n originele staat gaat?
Lang leve de 'Herstel' knop in iTunes *O* Je bent dan wel al je instellingen kwijt (valt terug te zetten) en je moet al je muziek weer synchroniseren. En je zou ook even Winterboard in kunnen duiken en daar alle vinkjes voor de theme(pref)s weg kunnen halen en kijken of je nog steeds last van het probleem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:13
Ik heb sinds enkele dagen mijn Iphone en probeer de gebreken aan te vullen met applicaties van zowel Installer/Cydia en van de Appstore zelf.

Gewenste functionaliteiten en applicaties tot zover en mijn gemis.

Multitasken, was niet mogelijk maar door het programma Backgrounder toch mogelijk. Hopelijk bouwen ze later een taskmanager in.

Fatsoenlijk MSN client, Totzover vind ik Fring de beste free alternative. Webapp IM vind ik niets.
Weet iemand een goede MSN client die contacten op groepen kan laten zien en eventueel kan Audio Msnen zoals Fring dat kan? Fring werkt overigens goed me Backgrounder. Agilemessenger kan ik niet toevoegen via Installer, ook al heb ik de source heb toegevoegd|: modmyifone.com/installer.xml

SMS, er is een betaald SMS applicatie genaamd RealSMS. Die doet alles wat een normaal telefoon moet doen qua SMS functionaliteit. Weet iemand een gratis variant of alternatief hiervoor?

[ Voor 6% gewijzigd door goodfella op 29-10-2008 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201946

Ik heb PWNPlayer geinstalleerd (icm MewSeek) en dat werkt als een trein.
Beetje buggie dat wel inderdaad... na oproep kwam de muziek niet terug en moest ik handmatig weer starten bv.

Maar daar krijg je wel een searchfunctie voor terug. Onbegrijpelijk dat die niet standaard in de Ipod software aanwezig is (gewone ipods hebben dit namelijk wel).

Het is (en dat staat ook in de disclaimer) een beta release en dus duidelijk een WIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-04-2021
Problemen horen in een apart topic, zoals ook in Apple Media Devices Beleid staat. Daarnaast wordt crossposten niet echt gewaardeerd.

[ Voor 181% gewijzigd door Daedalus op 31-10-2008 22:53 ]

Apple: 15.4 MacBook Pro 2.2Ghz te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131623

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
de andere post was foutief geplaatst en geen bedoelde cross. Is een nieuw topic voor een vraag over het topiconderwerp juist geen fora vervuiling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:57
Hoe komen jullie aan die sources? Ik kan de msn alternatieven en (leuke) spelletjes echt nergens vinden in installer/cydia. :(

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98623

We geven een vinger, neem nou niet de hele hand :/ . Warez doen we niet aan op GoT.

[ Voor 95% gewijzigd door Hoedje op 18-11-2008 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Een hele goede tip. Nog goede tips voor games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Laatst online: 08:46

Maverick2001

Never look back

Ik heb nu plotseling in mijn lock-screen de volgende tekst staan:

'This doesn't really do anything yet, but it /did/ get loaded off the server ;P. (Awesome, huh?)'

Moet ik me nu zorgen maken? Of zou het onschuldig zijn? Wil het graag weer weg hebben maar heb geen idee hoe.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:52
Maverick2001 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 00:26:
Ik heb nu plotseling in mijn lock-screen de volgende tekst staan:

'This doesn't really do anything yet, but it /did/ get loaded off the server ;P. (Awesome, huh?)'

Moet ik me nu zorgen maken? Of zou het onschuldig zijn? Wil het graag weer weg hebben maar heb geen idee hoe.
Als je de hele tekst Google'd, dan krijg je meer duidelijkheid:

http://www.everythingicaf...id-this-happen-38980.html

"oh, btw, don't restore. You just checked the "lock screen server" option in winterboard. Apparently they're working on a way to show data from the phone on the lock screen (like intelliscreen). awesome, huh?"

De service lock van winterboard unchecken dus.

[ Voor 3% gewijzigd door emiel74 op 18-11-2008 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Laatst online: 08:46

Maverick2001

Never look back

Had m wel opgezocht op google en kreeg eigenlijk geen match! Bedankt voor de tip, dit was inderdaad de oplossing! Met mijn dikke vingers op de verkeerde functie gedrukt.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:45
Ik ben nog steeds opzoek naar een app om mijn telefoon softwarematig op ''stil'' te zetten en dus niet het knopje op mijn iPhone te hoeven gebruiken.
Deze is namelijk ontzettend los gaan zitten de laatste tijd.

Iemand die bekend is met een dergelijke app :)?

[ Voor 6% gewijzigd door endless90 op 30-11-2008 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274692

Nou je kunt het bij instellingen -> geluid op stil zetten.. lijkt me wel te doen als je dat knopje niet wilt gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-05 11:41
edit:
Nevermind, ben er achter en vraag me af of dit een legale vraag was.

[ Voor 91% gewijzigd door Nasty Nate op 04-12-2008 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Nog mensen hier die IrealSMS gebruiken?

Ik heb het programmaatje een paar maanden geleden gekocht op mijn Iphone en ben nu dus over naar de Iphone 3G.

Wil graag weten hoe ik versie 2.0 van IrealSMS kan activeren op mijn nieuwe Iphone.
Upgraden gaat lijkt me niet omdat ik een ander Imei nummer heb en om nou weer het volle pond te gaan betalen...

Heb al op de website van de app gekeken maar daar kan ik het niet vinden, ook gemaild met maker maar die reageert niet.
Verder geeft Google ook geen antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aangezien het een jailbreak app is zou je met behulp van SSH je activatiegegevens van je oude iPhone kopieren en plakken op je 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Ja maar het programma checkt de imei van je Iphone als je de activatiecode ingeeft, dus die kan ik dan toch nooit laten kloppen?

Verder is de oude Iphone reeds schoongeveegd en verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Nasty Nate schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:46:
Nog mensen hier die IrealSMS gebruiken?

Ik heb het programmaatje een paar maanden geleden gekocht op mijn Iphone en ben nu dus over naar de Iphone 3G.

Wil graag weten hoe ik versie 2.0 van IrealSMS kan activeren op mijn nieuwe Iphone.
Upgraden gaat lijkt me niet omdat ik een ander Imei nummer heb en om nou weer het volle pond te gaan betalen...

Heb al op de website van de app gekeken maar daar kan ik het niet vinden, ook gemaild met maker maar die reageert niet.
Verder geeft Google ook geen antwoorden.
Zover ik kan zien is de licensie op iphone basis, kwa serieunummer....

en als je paar maand geleden hebt gekocht heb je versie 1.X gekocht wil je 2.0 hebben moet je weer 5 euro betalen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Ja dat je bij moet betalen om te upgraden naar een nieuwere versie is redelijk belachelijk idd, maar goed wat doe ik eraan.

Heb vijf euro betaald voor het programmaatje toen (kost nu tien!) en de update kost twee euro, geen vijf meer na geklaag van users. :)

Alleen hoe betaal ik die twee euro en krijg ik vervolgens 2.0 op m'n nieuwe iphone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Nasty Nate schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 16:16:
Ja dat je bij moet betalen om te upgraden naar een nieuwere versie is redelijk belachelijk idd, maar goed wat doe ik eraan.

Heb vijf euro betaald voor het programmaatje toen (kost nu tien!) en de update kost twee euro, geen vijf meer na geklaag van users. :)

Alleen hoe betaal ik die twee euro en krijg ik vervolgens 2.0 op m'n nieuwe iphone!
huh ik heb nog 5 extra moeten betalen, wat een oplichterij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb problemen met het uitzetten van SSH. Ik las op internet dat het je batterij leegzuigt. Plus dat je benaderbaar bent. Ik wil het dus uitzetten. Overal staan tutorials, maar ik kan niks vinden in Installer. Wel zie ik services, maar als ik die wil installeren krijg ik een error: unable to decode package more info at <website>.

Nu las ik dat het zou kunnen dat het BSD subsystem niet is geinstalleerd, maar ook die kan ik niet vinden. Bij geinstalleerde applicaties staat ie er ook niet tussen! :(
In dit topic kwam ik ook nog Toggle SSH tegen, maar ook niet kan ik niet vinden in Installer.
Die stond dus weer in Cydia... zucht! ;)
What to do??

Net geinstalleerd, klopt het dat je met ToggleSSH geen confirmation krijgt dat het daadwerkelijk uitgezet is?

Als er iemand nog een tip heeft om services.app geinstalleerd te krijgen dan zou ik dat wel fijn vinden... ziet er grafisch beter uit > heeft dus een aan/uit knop om te checken of 't ook echt uit staat!

[ Voor 22% gewijzigd door iAR op 14-12-2008 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ oZner: Het zuigt alleen je batterij leeg als je verbonden bent. Je bent benaderbaar als iemand jou IP-adres weet, dus je iPhone/iPod touch heeft en onder instellingen -> wi-fi etc. kijkt.

Je vermeldt niet welke firmware je draait, maar in 1.1.x moet je in Installer zoeken naar 'BossPrefs'. In 2.x moet je in Cydia op zoek gaan naar een tooltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Anoniem: 151391 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 21:01:
Misschien een stomme vraag hoor maar ik kan niet inloggen via ssh.
Hij neemt geen enkel wachtwoord dat ik gebruik, ook "mobile" niet. Iemand een idee? Ik gebruik cyberduck ftp op een mac.
Wat gebruik je? FileZilla? Daarmee had ik ook problemen. Gewoon de connect knop bashen, en poort 22 instellen! Overigens lukte het meteen (toeval?) nadat ik MobileInstallation had gestuurd naar mijn phone met IphoneBrowser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Wiethoofd schreef op zondag 14 december 2008 @ 13:14:
@ oZner: Het zuigt alleen je batterij leeg als je verbonden bent. Je bent benaderbaar als iemand jou IP-adres weet, dus je iPhone/iPod touch heeft en onder instellingen -> wi-fi etc. kijkt.

Je vermeldt niet welke firmware je draait, maar in 1.1.x moet je in Installer zoeken naar 'BossPrefs'. In 2.x moet je in Cydia op zoek gaan naar een tooltje.
Thanks! Ik heb 2.2.
Maar ik heb het al gevonden, moest nog ff m'n post aanpassen. Ik heb ToggleSSH eraf gehaald en BossPrefs geïnstalleerd. Die heeft de zelfde opties als Services, maar dan uitgebreider. Aanrader dus (zie startpost)! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
oZner schreef op zondag 14 december 2008 @ 13:05:
Ik heb problemen met het uitzetten van SSH. Ik las op internet dat het je batterij leegzuigt. Plus dat je benaderbaar bent. Ik wil het dus uitzetten. Overal staan tutorials, maar ik kan niks vinden in Installer. Wel zie ik services, maar als ik die wil installeren krijg ik een error: unable to decode package more info at <website>.

Nu las ik dat het zou kunnen dat het BSD subsystem niet is geinstalleerd, maar ook die kan ik niet vinden. Bij geinstalleerde applicaties staat ie er ook niet tussen! :(
In dit topic kwam ik ook nog Toggle SSH tegen, maar ook niet kan ik niet vinden in Installer.
Die stond dus weer in Cydia... zucht! ;)
What to do??

Net geinstalleerd, klopt het dat je met ToggleSSH geen confirmation krijgt dat het daadwerkelijk uitgezet is?

Als er iemand nog een tip heeft om services.app geinstalleerd te krijgen dan zou ik dat wel fijn vinden... ziet er grafisch beter uit > heeft dus een aan/uit knop om te checken of 't ook echt uit staat!
Probeer Bosspreffs (Cydia) eensch, dat heeft ook een SSH toggle ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:21
Hebben mensen hier PocketTouch draaien onder 2.2? Ik gebruikte dit op 1.1.4 met veel plezier en heb onlangs mijn iPod Touch weer gejailbreakt, onder andere om PocketTouch weer te gebruiken. Maar hij doet het niet. :')

Heb via Cydia het programma binnengehaald, er stond PocketTouch Framwork en PocketTouch (3.0.1 ofzo?) heb ze allebei maar gedownload. Er staat in Cydia niet dat er een update beschikbaar is.

In het begin opende ik PT (terwijl er muziek draaide) en kreeg ik een zwart scherm maar nog met de bovenste menubalk (batterij, tijd etc). Nu als ik hem open crasht de app binnen 2 seconden en kom ik terug bij het Springboard.

Weet iemand wat er fout is? Ik heb m'n iPod al overnieuw opgestart. Moet ik de permissions misschien veranderen met SSH? Waar worden apps van Cydia opgeslagen?
Mijn dank is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 22:28
Quickgold is ook super handig. Na installatie kan je via 1 tap op de home toets (als je al in home scherm bent) zoeken door alle contacts/apps/emails/Safari history of google (prefix zoekentry met 'g ' ).
http://lifehacker.com/505...icksilver-for-your-iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10
Ik heb navigatie software gevonden! De kaarten kun je downloaden via je telefoon door gebruik te maken van HSDPA / UMTS of je WiFi verbinding.

Hoe je de software moet installeren kun je hier vinden: http://xgps.xwaves.net

Voor mij werkt het echt super! Het is nog geen TomTom, maar er komen meer verbeteringen aan, zoals de kaarten die een stuk kleiner moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:29
Ik ben op zoek naar een applicatie waarmee ik kan zien hoeveel tekens ik al heb gebruikt voor een sms. Hij is nu vrij irritant omdat ik nu niet zie of ik nu al 2, 3 of 4 sms lang bezig ben... Ik heb zelf al een poos gezocht maar het wil nog niet echt lukken. SMSD is niet compatibel met 2.x? Ik heb nu MySMS geïnstalleerd via Cydia, maar die is standaard niet gratis en je hebt dan soms 30 seconden delay -_- Ook niet bepaald ideaal. In Cyndia kan ik verder geen apps vinden die dit hebben? Ik heb firmware versie 2.0.1...

Mijn concrete vraag is dus of mensen nog apps hebben die het mogelijk maken om te zien hoeveel tekens je al bij een sms hebt gebruikt.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
StefanvanGelder schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 10:59:
Ik ben op zoek naar een applicatie waarmee ik kan zien hoeveel tekens ik al heb gebruikt voor een sms. Hij is nu vrij irritant omdat ik nu niet zie of ik nu al 2, 3 of 4 sms lang bezig ben... Ik heb zelf al een poos gezocht maar het wil nog niet echt lukken. SMSD is niet compatibel met 2.x? Ik heb nu MySMS geïnstalleerd via Cydia, maar die is standaard niet gratis en je hebt dan soms 30 seconden delay -_- Ook niet bepaald ideaal. In Cyndia kan ik verder geen apps vinden die dit hebben? Ik heb firmware versie 2.0.1...

Mijn concrete vraag is dus of mensen nog apps hebben die het mogelijk maken om te zien hoeveel tekens je al bij een sms hebt gebruikt.
iRealSMS is wel fijn vind ik zelf (kost wel geld)
BiteSMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:29
SaURoN schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 11:09:
[...]

iRealSMS is wel fijn vind ik zelf (kost wel geld)
BiteSMS
Ik dacht eerst dat BiteSMS dit niet had, maar in ik het opnieuw installeer zie ik wel weer dat hij het heeft :) Ik was denk ik nog niet zo scherp op deze ochtend :P Tnx anyway!

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Sonic schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 12:42:
Ik heb navigatie software gevonden! De kaarten kun je downloaden via je telefoon door gebruik te maken van HSDPA / UMTS of je WiFi verbinding.

Voor mij werkt het echt super! Het is nog geen TomTom, maar er komen meer verbeteringen aan, zoals de kaarten die een stuk kleiner moeten worden.
Ga deze eens proberen!
Ben nu wat maps aan het downloaden van de regio waar ik woon..

Als het goed is komt over een paar weken G-Map voor Europa uit maar tot die tijd zal ik deze zeker een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129319

Sonicschreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 10:59:Ik heb navigatie software gevonden! De kaarten kun je downloaden via je telefoon door gebruik te maken van HSDPA / UMTS of je WiFi verbinding.

Hoe werkt dat dan? Op voorhand (thuis) geef je aan waar je bent en naar waar je wilt, hij download de mappen, en in de wagen begeleid hij je? Dat kan dan toch alleen bij de iPhone aangezien de iPod Touch geen GPS heeft?

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 129319 op 06-01-2009 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 20:47
Anoniem: 129319 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 10:28:
[...]

Hoe werkt dat dan? Op voorhand (thuis) geef je aan waar je bent en naar waar je wilt, hij download de mappen, en in de wagen begeleid hij je? Dat kan dan toch alleen bij de iPhone aangezien de iPod Touch geen GPS heeft?
Je moet een deel selecteren in google maps en dat download hij. Een stukje nederland is al gauw 5GB. Dat heb ik maar gelaten en weet dus niet hoe het verder werkt :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:30
Weet iemand of er een applicatie is waarmee je het volgende kan instellen:

als ik een programma start, heb ik niet altijd 3G nodig of wifi of GPS.

Is er een programma:
- waar bij je kan instellen dat als ik bijv de browser start, dat 3G aan moet gaan.
- Maps opstart 3G aangaat + GPS
- Als ik een game opstart 3G uit blijft, WIFI uitblijft, GPS uitblijft.

Dus dat je per applicatie kan kiezen welke verbindingen er aan of uit moeten zijn.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 22:28
nee, maar je kan wel SBsettings gebruiken. Even swipen over de statusbar en je kan 3G/wifi/BT zo uit/aanzetten.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: dit topic gaat over de applicaties die geïnstalleerd kunnen worden via Cydia en de Installer na het jailbreaken. Het jailbreaken zelf wordt besproken in: [iPhone & iPod touch] Jailbreaken.